Головна » Статті » Розробки уроків » 9 клас |
УРОК 26. Судинна система. Велике і мале коло кровообігу Освітня мета: вивчити особливості будови судин кровоносної системи та їх функції, закріпити знання про велике і мале коло кровообігу. Основні поняття і терміни: артерії, артеріоли, вени, венули, капіляри, велике коло кровообігу, мале коло кровообігу, верхня порожниста вена, нижня порожниста вена. Обладнання: таблиця «Кровоносна система людини». Структура уроку, основний зміст і методи роботи I. Актуалізація опорних знань. Бесіда. — Що таке серцевий цикл? — Перелічіть фази серцевого циклу. Вкажіть їх тривалість. — Що ми називаємо систолічним об’ємом, хвилинним об’ємом крові? Уявіть ритмічну роботу серця 80-річної людини і, виходячи з тривалості фаз серцевого циклу, визначте, скільки років із 80 у неї: — відпочивали м’язи шлуночків серця; — відпочивали м’язи передсердь; — були закриті стулкові клапани; — були закриті півмісяцеві клапани. II. Вивчення нового матеріалу. 1. Судини кровоносної системи: артерії, вени, капіляри, їх будова та функції. (Робота в парах.) Завдання: прочитайте в підручнику текст параграфа і дайте характеристику судин (будова, функції): I ряд — артерій; II ряд — вен; III ряд — капілярів. 2. Історія відкриття кровообігу. (Повідомлення учнів.) 3. Велике і мале кола кровообігу. Шляхи і напрямки руху крові. (Розповідь вчителя з елементами бесіди та використанням таблиці «Кровоносна система людини). Вчитель креслить на дошці кольоровою крейдою схему великого і малого кола кровообігу, а учні — кольоровими олівцями в зошитах. 4. Регуляція кровообігу. (Пояснення схем.) 5.
III. Закріплення вивченого матеріалу. Завдання. Заповніть у робочих зошитах таблицю.
IV. Домашнє завдання. Вивчити відповідну тему із підручника. Підготувати повідомлення на тему «С.С. Брюхоненко — видатний учений-фізіолог». | |||||||
Переглядів: 927 | |
Всього коментарів: 0 | |