Головна » Статті » Розробки уроків » 7 клас |
Урок 56. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ПОВЕДІНКА ТВАРИН» Знання і вміння за плечима не носити. Народна мудрість Мета уроку: визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Поведінка тварин». Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховувати культуру оформлення письмових робіт. Обладнання і матеріали: картки для контролю знань. Тип уроку: узагальнення і контролю знань. ХІД УРОКУ І. Організаційний етап. 1. Організація класу. 2. Розминка «Епіграф». Як наведена в епіграфі народна мудрість стосується нашого уроку? II. Актуалізація опорних знань. Вправа «Слова за хвилину»: повторення термінів і понять, вивчених протягом теми. Робота в парах: хвилину називає поняття один учень, другу хвилину — інший. III. Мотивація навчальної діяльності. - От і ще один рубіж подолано, ще одну тему вивчено. Залишається тільки дізнатися свій рівень навчальних досягнень. IV. Контрольна робота з теми «Поведінка тварин». Виконайте тестові завдання 1-6, виберіть одну правильну відповідь (кожна правильна відповідь - 1 бал). 1. Дослідник спостерігав за поведінкою дослідної тварини, робив записи і замальовки поз тварини, усіх послідовних етапів її діяльності. На базі цього можна скласти А логограму. Б ехограму. В етограму. Г кардіограму. 2. Для мами-пташки розкритий дзьоб пташеняти є сигналом приносити їжу. Такі сигнали називають А знаковий стимул. Б підкріплювальний сигнал. В звукова модель. Г показник голоду. 3. У собаки підіймаються вуха, коли вона чує шурхіт біля дверей до кімнати. Така реакція є А умовним рефлексом. Б безумовним рефлексом. В інстинктом. Г научінням. 4. Виберіть визначення, що відповідає поняттю імпринтинг. А система послідовних безумовних рефлексів Б реакція організму на зовнішнє подразнення В фіксація в пам'яті ознак об'єктів у перші моменти після народження Г утворення реакції на штучний подразник на базі природженої поведінки 5. Який поведінковий акт не можна віднести до грумінгу? А пилові ванни горобців Б купання в болоті слонів В будування гнізда сойкою Г чищення пір’я ластівкою 6. Дослід із ширмою під час годування, коли тварина правильно очікує їжу під час руху годівниці за ширмою, можна віднести до А пошукової поведінки. Б елементарної розумової діяльності. В природженої нервової діяльності. Г захисної поведінки. 7. Поясніть малюнки (кожен по 1 балу). Танець бджіл під літерою А називають коловим вербувальним танцем. Що він означає? Мурашки торкаються одна одної вусиками. Для чого вони це роблять? 8. Дайте коротку відповідь на запитання, закінчивши речення (кожна відповідь по 1 балу). Назвіть соціальних тварин _____________ Що таке територіальна поведінка? ________________ 9. Розгляньте малюнки. Що спільного і відмінного в поведінці цих тварин? Опишіть її біологічне значення (природжена чи набута, у чому доцільність тощо) (2 бали). V. Підсумки. Підбиття підсумків роботи. VI. Домашнє завдання. Підготувати міні-проекти (на вибір) на теми: «Як тварини пристосовані до життя в різних умовах», «Заповідні території України». Джерело: http://subject.com.ua/lesson/biology/7klas_1/58.html | |
Переглядів: 1739 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 1 | |
0
Спам
| |