Головна » Статті » Розробки уроків » 10 клас |
Тема: Видатні вчені-біологи України. Мета: ознайомлення з видатними вченими біологами України, з’ясувати їх внесок у розвиток біології. Методи та форми роботи: словесні, наочні, елементи інтерактивних технологій. Терміни та поняття: хірурги, ембріологи, анатоми, природознавці, терапевти. Обладнання: портрети вчених-біологів, виставка літератури. Девіз уроку. От де, люди, наша слава, слава України! Т.Г.Шевченко Хід уроку. І. Організаційний момент. Метод “Долонька до долоньки”.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Відкриття, знахідки, гіпотези в біології є результатом діяльності вчених усього світу. Свій внесок у розвиток цієї науки зробили й українські вчені-біологи. Проте не всі вони відомі як у рідній країні, так і за її межами. І тому сьогодні нашій державі, за словами академіка Івана Дзюби, “… конче потрібно повернути Україні імена видатних діячів, митців та вчених “привласнених” …, бо серед них є чимало таких, чиїми іменами пишається весь світ”. “Привласнених”, або з різних причин замовчуваних. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (Монітор комп’ютера).
ІV. Робота в групах. Внесок українських вчених-біологів у розвиток біології. І група. Хірурги. Хірургічні досягнення Пирогова Миколи Івановича і Волковича Миколи Маркіяновича. ІІ група. Ембріологи. Досягнення Кащенка Миколи Феофановича і Навашина Сергія Гавриловича у галузі ембріології. ІІІ група. Імунологи. Дослідження Іллі Ілліча Мечникова ІV група. Анатоми. Відкриття Володимира Олексійовича Беца у галузі анатомії. V група. Природознавці. Творча спадщина Володимира Івановича Вернадського. VІ група. Терапевти. Внесок засновників українських шкіл-терапевтів Яновського Феофіла Гавриловича і Стражеско Миколи Дмитровича у розвиток біології. V. Підсумок уроку. Оцінювання і мотивація. VІ. Домашнє завдання. Вивчити параграф підручника. Скласти кросворд “Видатні вчені біологи – України”. | |
Переглядів: 1179 | |
Всього коментарів: 0 | |