Головна » Статті » Розробки уроків » 10 клас

Рівні організації живої матерії. Розкриття поняття “життя”

Рівні організації живої матерії. Розкриття поняття “життя”

Тема: Рівні організації живої матерії. Розкриття поняття “життя”.

Мета: познайомити учнів з рівнями організації живої матерії, розкрити поняття “життя”, сприяти патріотичному та моральному вихованню учнів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи та форми роботи: словесні, елементи інтерактивних технологій:  гра “Ти  –  мені, я –  тобі”,  вправа “Шпаргалка”.

Терміни та поняття: життєдіяльність, рівні життя: молекулярний, клітинний, популяційно-видовий, біосферно-біоценотичний; біогеоценоз; жива матерія, обмін речовин, ріст, розвиток, розмноження, подразливість, саморегуляція.

Обладнання: таблиця “Рівні організації живої матерії”.

Девіз уроку.

Живі тіла, які існують на Землі,

являють собою відкриті, саморегулюючі системи,

 які побудовані з  біополімерів – білків і нуклеїнових кислот.

М.В.Волькенштейн.

Хід уроку.

І.       Організаційний момент.

Психологічний тренінг. Очікування від уроку.

 

ІІ.      Актуалізація опорних знань.

Інтелектуальна гра “Ти – мені, я – тобі”. Робота в парах. Взаємоопитування. Взаємооцінка. Корекція.

 

ІІІ.    Мотивація навчальної діяльності.

Учні самостійно формують позитивну мотивацію для вивчення теми.

 

ІV.    Повідомлення теми і мети уроку.

(Монітор комп’ютера).

 

V.      Надання  необхідної  інформації.

Рівні організації живої матерії:

–         Молекулярний (віруси);

–         Клітинний ( одноклітинні, рослини, гриби);

–         Організмовий (багатоклітинні);

–         Популяційно-видовий;

–         Біогеоценотичний;

–         Біосферний.

 

VІ.    Інтерактивна вправа.

Вправа “Шпаргалка”. Учні працюють з довідковою літературою, підручником, виконуючи навчальне завдання. Створюють власну шпаргалку за якою будують свою відповідь.

Завдання для груп.

І група.      Життя, його основні ознаки.

ІІ група.     Життя – це багаторівнева відкрита система.

 

VІІ.   Рефлексія.

Біологічний диктант. Поставте “+”, якщо прочитане твердження правильне, і “-“, якщо ні.

  1. Живі системи існують завдяки енергії, що надходить ззовні.
    1. Живі системи не здатні підтримувати свою впорядкованість.
    2. Багаторівнева відкрита саморегулююча самовідтворна система, що складається переважно зі сполук чотирьох біогенних елементів, – це життя.
    3. Молекулярний, клітинний, організмовий, популяційно-видовий, біоценотичний, біосферний – це методи біологічних досліджень.
    4. Філогенез – це індивідуальний розвиток живого організму.
    5. Біосфера – це частина зовнішніх оболонок Землі, населена живими організмами.

VІІІ. Підсумок уроку.

Оцінювання і мотивація.

ІХ     Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал в підручнику. Скласти кросворд з вивченої теми.

Категорія: 10 клас | Додав: Admin (10.09.2016)
Переглядів: 920 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar