Головна » Статті » Розробки уроків » 10 клас |
Тема. Неорганічні речовини: вода. Мета: розглянути біологічну роль в організмі неорганічних сполук – води ; розвивати творче мислення учнів та прищеплювати повагу до живої та неживої природи. Тип уроку: комбінований урок. Методи та форми роботи: наочні, словесні, елементи інтерактивних технологій. Терміни та поняття: вода, диполь, гідрофобні, гідрофільні організми. Обладнання: таблиці: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, «Будова молекули води». Девіз уроку. Людина не повинна соромитись цікавості, яку пробуджує в ній природа. Ніколас Тінберген Хід уроку. І. Організаційних момент. Вправа. Станьте в коло. По черзі потисніть своїм сусідам руку і висловіть свої побажання на цей урок. ІІ. Актуалізація опорних знань. Інтелектуальна гра “Ти – мені, я – тобі”. Робота в парах. Взаємоопитуваня, взаємооцінка. Корекція. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вміст води в клітинах різних організмів відрізняється, наприклад, вміст води в огірках дорівнює 95%, в моркві – 90, в яблуках – 85. Не відстаємо від рослин і ми. Води мало лише в жировій тканині і кістках – 33%, в м’язах – 77%, в легенях і нирках – 80, в нервовій тканині – 84, а в сірій речовини мозку – 85%. Не випадково автори давньоіндійського філософського тракту “Упанішада” вважали: “… воды размышляли: “Пусть мы станем многим, пусть мы размножимся”. Вода – джерело кисню, що виділяється при фотосинтезі, і водню, який використовується для відновлення вуглекислого газу. Вода є основним середовищем де протікають біохімічні і хімічні реакції. Звернення вчителя до класу – Чим можна пояснити ці дивовижні властивості води? ІV. Повідомлення теми і теми уроку. (Монітор комп’ютера). План уроку 1. Вода, її роль у життєдіяльності організмів. 2. Хімічна будова 3. Фізичні властивості. 4. Біологічні функції V. Надання необхідної інформації.
Отже, виходячи з даної таблиці, ми ще раз можемо зазначити, що значення води у життєдіяльності організмів дуже велика, а саме : Залежно від того, розчиняються певні сполуки у воді чи ні, їх умовно поділяють на гідрофільні та гідрофобні: Сполуки Гідрофобні Гідрофільні (неполярні) (полярні) не взаємодіють розчиняються з водою більшість солей (не розчиняються) (наприклад, жири, деякі білки кухонна сіль NaС1) Значення води 1. Вода — універсальний розчинник. За розчинністю у воді речовини поділяються на гідрофільні(добре розчинні) та гідрофобні (нерозчинні) 2. Вода визначає деякі фізичні властивості клітин — їхній об’єм, внутрішній тиск (тургор). 3. Вода — середовище для фізіологічних і біологічних процесів. Розщеплення багатьох речовин відбувається за рахунок їх взаємодії з водою, каталізуємої ферментами. Такі реакції називаються реакціями гідролізу 4. Вода — терморегулятор. Вона має велику теплоємкість, тобто здатна поглинати тепло без значних змін своєї температури 5. Вода — основне середовище пересування речовин в організмі та клітині VІ. Інтерактивна вправа. З метою формування інтелектуальних здібностей, уміння порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки вчитель пропонує розглянути основні питання теми, виконавши такі завдання. Прочитати матеріал підручника і закінчити речення: Закінчити схему VІІ. Рефлексія. Метод «Учбові станції» Учні дають коротку характеристику основним поняттям, що вивчалися на уроці.
VІІІ. Підсумок уроку.
– А тепер також зобразіть настрій, що панує у вас зараз? Чи змінився він? Чому?
ІХ. Домашнє завдання. Опрацювати матеріал в підручнику. Скласти кросворд по даній темі. | |||||||||||||||||
Переглядів: 1182 | |
Всього коментарів: 0 | |