Головна » Статті » Мої статті

Узагальнення з теми" Органи рослин" , 6 клас

Презентація

                       Узагальнення та систематизація  теми «  Рослини»        6 клас
Мета: встановити рівень оволодіння учнями основними теоретичними знаннями з теми; повторити, зкоригувати й узагальнити знання учнів про будову вегетативних та генеративних органів   квіткових рослин (корінь, пагін, стебло, листок, квітка, плід) 

  • розвивати інтерес до знань, уміння та навички самостійної роботи за завданням учителя; вміння застосовувати набуті знання в нових ситуаціях;
  • виховувати активну позицію у навчанні, дбайливе ставлення до природи.

Форма уроку: узагальнюючий урок з комп’ютерною підтримкою

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна
Обладнання і матеріали: презентація до уроку «Органи рослин», підручники, робочі зошити, дидактичний роздатковий матеріал для роботи учнів , компьютер, мультимедійний проектор, екран.
Базові поняття і терміни: вегетативні органи, корінь, коренева система, пагін, стебло, листок, брунька, видозміни  органів, генеративні органи,  квітка, насінина, плід.

                           В природі безліч таємниць,

                          Які людина прагне зрозуміти.

                         Навколо нас нема дрібниць,

                         І магію не можна пропустити!

                                             СТРУКТУРА І ЗМІСТ УРОКУ
І. Організаційний етап уроку
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, протягом кількох тижнів ми з вами наполегливо працювали над вивченням теми «Вегетативні та генеративні органи рослин».
- Сьогодні на уроці ми ще раз пригадаємо основний матеріал вивченої теми та закріпимо його.

Девіз уроку нашого уроку: “Мало знати, треба й  застосовувати,

                                                Мало хотіти, треба й робити!”. Гёте

А зараз закрийте очі і подумки повторюйте за мною: "Я уважний, я добре думаю, я зосереджений, кмітливий, впевнений у собі." Відкрийте очі та  погляньте на свого однокласника, усміхніться йому. У такому гарному настрої спробуємо  працювати швидко і творчо, щоб отримати найвищі бали.
           Я бажаю вам успіху, і ви побажайте мені удачі, адже мені треба провести для вас цікавий урок.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Мандруючи лабіринтами біологічних знань, ми протягом останніх уроків дізналися дуже багато таємниць з життя рослин та їх органів. І ви, напевно, переконалися: щоб пізнати науку біологію, треба багато працювати.

- Відомий англійський драматург Джордж Бернард Шоу сказав «Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність». То ж закликаю вас активно працювати на уроці. 

  УЧИТЕЛЬ:Сьогодні у нас з вами незвичайний урок, тому що зовсім недавно до мене завітав Незнайко. А ви знаєте хто це такий? Так він захотів краще вивчити біологію і звернувся до мене, щоб  взяли його до себе на урок. А у нас якраз Квест « Подорож на повітряній  кулі» в Квіткове місто. Чом би Незнайку і не взяти з собою, він так яскраво описав своє Квіткове місто.

8767_html_567cbcef        Ну що ж , любі діти? Допоможемо нашому Незнайці краще пізнати біологію?
- За результатами сьогоднішнього уроку ми визначимо учнів, які вибороли з вивченої теми звання «Найкомпетентніший». А щоб оцінити вашу активність, за кожну правильну відповідь ви будете отримувати ось такого «Професора Розумчика» .
- У кого буде найбільше фішок, той і заслуговуватиме на почесне звання «Найкомпетентніший».
- Наша подорож  починається!

ІV. Відтворення та коригування опорних знань

  1. Готуємось до подорожі, і з’ясовуємо, що допоможе нам в дорозі?  Вірно! Ваші знання. Самооцінка учнів та відмітка в листку самооцінки.

Сьогодні у нашій країні Біологія падає дощ, але ми під ним не змокнемо. Тому що це – словниковий дощ. Пригадаємо, які нові терміни ми вивчали на попередніх уроках.

*      Гра Словниковий дощ Кожен учень класу по черзі називають терміни , поняття які знають з теми.

        2. До подорожі   ми готові! Рушаймо на нашій повітряній кулі. Яка подорож без мапи, куди вирушати? Щоб отримати потрібну інформацію в Інтернеті, ми набираємо ключові слова. Які ключові слова нашої теми? Зараз ми дізнаємося.

*      Гра  «Відгадай назву органа рослини» Об’єднання у групи, робота з роздатковим матеріалом.

Складіть біологічний термін з букв:
команда 1 — а, в, ь, к, о, м, н, р, і, ч (Корінь)
команда 2 — л, м, и, о, к, с, ш, т, д, ж (Лист)
команда З — п, р, а, б, г, в, і, н, я, д (Пагін)

Команда 4     а, к, і,о,з,р, к, в, м,т, к ( Квітка)

Команда  5   д, о, к, л,  р, м, п,  і     ( Плід)

Команда  6   м б  ш  у  к  н   ь  а р  ( Брунька)

Команда  7  я  н  с  а  ш  і  н  а   и  ( Насінина)  
           Після виконання завдання кожна команда повинна записати ключове слово та дати короткий коментар до вгаданого терміна.

 

3. Пункти нашої зупинки нам відомі,вирушаємо у  подорож! А ось і перша наша зупинка.  „Корінь”

*      Вправа «Ключові слова» назвати ключові слова до слова „Корінь”
(учні поступово записують терміни у зошит)

*      Гра «Мозаїка» вибрати функції кореня з переліку функцій органів (робота з роздатковим матеріалом) з послідуючою перевіркою з Слайду

*      Гра « Художник»1) зобразити мичкувату 2) стрижневу кореневі системи

                                            3)позначити види коренів

*      Слайд - тест: внутрішня будова кореня – написати зони кореня з послідуючою перевіркою з  Слайду

*      Слайд –тест «Видозміни кореня» Виставлення самооцінки з теми « Корінь»

 

  1. Ми з вами продовжуємо подорож і наступна зупинка  « Пагін, стебло », згадайте ключові слова теми.

*      Слайд- тест « Будова пагона» зробити підписи частин пагона, з послідуючою перевіркою з Слайду

  • *     

*      Прийом « Знайди послідовність» Малюнок « Внутрішня будова стебла», розмістити назви  шарів  стебла в певному порядку та пояснити значення кожного шару з послідуючою перевіркою по Слайду

*      Слайд -тест «Видозміни пагона» Виставлення самооцінки з теми « Пагін, стебло»

 

  1. Наступна зупинка подорожі  « Лист», ключові слова до теми.

*   Прийом «Зорепад питань». Робота  з гербарієм « Будова листка», « Жилкування листків», « Прості і складні листки»

  • Яка будова листка?
  • Які листки називаються сидячими та черешковими?
  • Яке жилкування є у листків? Навести приклади.
  • Які листки належать до простих та складних? Навести приклади.

*    Слайд « Внутрішня будова листка» позначити  підписи внутрішньої будови листка  з послідуючою перевіркою з Слайду Виставлення самооцінки з теми

 « Лист»

*      Інтерактивна вправа « Органи рослин» та Фізкульхвилинка « РАЙДУГА»

  1. Після такого перепочинку можна подорожувати далі. Наступна зупинка «Квітка», ключові слова до теми.

*   Прийом «Зорепад питань» . Слайд « Будова квітки»  «Різноманітність квіток та рослин». Слайд 17-18

       - Яка будова квітки?

- Що таке оцвітина? Яка вона буває? Навести приклади.

- Чим відрізняється одностатеві квітки від двостатевих?

- Які квіти називаються однодомними та дводомними? Навести приклади.

*      Прийом «Кольоровий диктант». Слайд19

Кожен учень класу має сигнальну картку з різними кольорами: один — жовтий, інший — синій. Учитель зачитує назви суцвіть. Якщо вони належать до простих, учні підіймають картку жовтого кольору, якщо до складних — синього кольору.

Перший рівень гри

1. Волоть.

2. Початок.

3. Голівка.

4. Кошик.

5. Колос.

6. Складний зонтик

Учитель зачитує назви рослин. Якщо їхні квітки зібрані у прості суцвіття, учні підіймають прямокутники жовтого кольору,якщо у складні суцвіття — прямокутники синього кольору.

Другий рівень гри

1. Береза.

2. Черемха.

3. Пшениця.

4. Подорожник.

5. Морква.

6. Вишня.

(Учні коментують правильні та не правильні відповіді після підняття сигнальних карток)

Квітка не розпуститься — плід не зав’яжеться.  Китайське прислів’я.Діти, як ви розумієте цей вислів. Чи погоджуєтеся ви з ним?  Обговорення питань запилення та запліднення. Слайд 20  Виставлення самооцінки з теми «Квітка . Суцвіття»

  1. Остання зупинка нашої подорожі: « Плід»

*      « Зорепад питань» з теми будова та типи плодів. Слайд 21

  • Що таке плід?
  • Яка будова плоду?
  • Які є типи плодів?

*     Гра « Склади слово» З літер, що падають у вигляді крапель дощу, складіть і запишіть у порожніх клітинках назви сухих і соковитих плодів.

*      Інтерактивна вправа « Різноманітність плодів»  

*      Онлайн- тестування з теми « Органи рослин»  робота на комп’ютерах

Виставлення самооцінки з теми «Плід»

V. Підсумок уроку

Ось і надходить до кінця наша подорож. Тож підсумуємо наші знання. Розкажіть Незнайці чого ви навчилися, дізналися, зрозуміли.

Прийом « Мікрофон»

*                 Сьогодні я навчився …

*                 Сьогодні я дізнався …

*                 Я зрозумів …

- Чи можна сказати, що рослина – цілісний організм? Чому ви так вважаєте?

Я хочу підсумувати наш урок притчею про сіяча від Ісуса Хреста.

 « Хто має вуха, щоб слухати, нехай слухає!

Ось вийшов сіяч, щоб посіяти. І як сіяв він зерна, упали одні край дороги, - і пташки налетіли та їх повидзьобували. Другі ж упали на ґрунт кам’янистий, де не мали багато землі, - і негайно посходили, бо земля неглибока була, а як сонце зійшло, - то зів’яли, і, коріння не мавши, посохли. А інші потрапляли в терен – і вигнався терен, і їх поглушив. Інші ж упали на добру землю – зродили: одне в сто разів, друге – у шістдесят, а те й у тридцятеро.»

Ці слова я вважаю, тепер можете й ви розуміти після вивченої нами теми, адже ми примножили, повторили, узагальнили, систематизували свої знання про вегетативні та генеративні органи рослини.

Наш урок показав, що у прекрасному рослинному світі все цікаве і потрібне. На уроці ми пройшли багато кроків – кроків до знань. Проте метою нашої подорожі є використання отриманих знань у своєму житті, бо Україні потрібні здорові діти, здорова нація.

Оцінювання. Учитель пропонує учням оцінити наскільки вони зрозуміли тему сигнальними картками. Якщо на відмінно - зелений, на добре-жовтий, не зрозуміло –червоний колір.

Самооцінка з теми на основі середнього за всі етапи подорожі заноситься в «Картку самооцінювання»   

Рефлексія: «Дерево творчості»
 

  • Рефлексія: • Плоди - урок пройшов корисно, плідно.

 • Квітка - урок хороший.
• Зелений листочок - іноді на уроці мені було не цікаво.
• Жовтий листочок - «пропащий урок», незадоволеність.

    Слайд22

  • Ось подивіться на це дерево нашої творчості. Мабуть ми вже в Квітковому місті. Незнайка, я думаю, зрозумів, що навчаєтесь ви для себе. Дякую за урок, наша співпраця дала гарні плоди!
  • VII. Домашнє завдання.
  • Скласти оповідання, казки , кросворди,  знайти загадки з теми «Органи рослин»,
  • Розгадати кросворд « Органи рослин» на «Персональному сайті вчителя біології»
  • Підготуватися до самостійної роботи з теми.

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Admin (04.02.2017)
Переглядів: 1484 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar