Головна » Статті » Мої статті |
Узагальнення та систематизація теми « Рослини» 6 клас
Форма уроку: узагальнюючий урок з комп’ютерною підтримкою Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна В природі безліч таємниць, Які людина прагне зрозуміти. Навколо нас нема дрібниць, І магію не можна пропустити! СТРУКТУРА І ЗМІСТ УРОКУ Девіз уроку нашого уроку: “Мало знати, треба й застосовувати, Мало хотіти, треба й робити!”. Гёте А зараз закрийте очі і подумки повторюйте за мною: "Я уважний, я добре думаю, я зосереджений, кмітливий, впевнений у собі." Відкрийте очі та погляньте на свого однокласника, усміхніться йому. У такому гарному настрої спробуємо працювати швидко і творчо, щоб отримати найвищі бали. УЧИТЕЛЬ:Сьогодні у нас з вами незвичайний урок, тому що зовсім недавно до мене завітав Незнайко. А ви знаєте хто це такий? Так він захотів краще вивчити біологію і звернувся до мене, щоб взяли його до себе на урок. А у нас якраз Квест « Подорож на повітряній кулі» в Квіткове місто. Чом би Незнайку і не взяти з собою, він так яскраво описав своє Квіткове місто. Ну що ж , любі діти? Допоможемо нашому Незнайці краще пізнати біологію? ІV. Відтворення та коригування опорних знань
Сьогодні у нашій країні Біологія падає дощ, але ми під ним не змокнемо. Тому що це – словниковий дощ. Пригадаємо, які нові терміни ми вивчали на попередніх уроках. Гра “Словниковий дощ” Кожен учень класу по черзі називають терміни , поняття які знають з теми. 2. До подорожі ми готові! Рушаймо на нашій повітряній кулі. Яка подорож без мапи, куди вирушати? Щоб отримати потрібну інформацію в Інтернеті, ми набираємо ключові слова. Які ключові слова нашої теми? Зараз ми дізнаємося. Гра «Відгадай назву органа рослини» Об’єднання у групи, робота з роздатковим матеріалом. Складіть біологічний термін з букв: Команда 4 а, к, і,о,з,р, к, в, м,т, к ( Квітка) Команда 5 д, о, к, л, р, м, п, і ( Плід) Команда 6 м б ш у к н ь а р ( Брунька) Команда 7 я н с а ш і н а и ( Насінина)
3. Пункти нашої зупинки нам відомі,вирушаємо у подорож! А ось і перша наша зупинка. „Корінь” Вправа «Ключові слова» назвати ключові слова до слова „Корінь” Гра «Мозаїка» вибрати функції кореня з переліку функцій органів (робота з роздатковим матеріалом) з послідуючою перевіркою з Слайду Гра « Художник»1) зобразити мичкувату 2) стрижневу кореневі системи 3)позначити види коренів Слайд - тест: внутрішня будова кореня – написати зони кореня з послідуючою перевіркою з Слайду Слайд –тест «Видозміни кореня» Виставлення самооцінки з теми « Корінь»
Слайд- тест « Будова пагона» зробити підписи частин пагона, з послідуючою перевіркою з Слайду Прийом « Знайди послідовність» Малюнок « Внутрішня будова стебла», розмістити назви шарів стебла в певному порядку та пояснити значення кожного шару з послідуючою перевіркою по Слайду Слайд -тест «Видозміни пагона» Виставлення самооцінки з теми « Пагін, стебло»
Прийом «Зорепад питань». Робота з гербарієм « Будова листка», « Жилкування листків», « Прості і складні листки»
Слайд « Внутрішня будова листка» позначити підписи внутрішньої будови листка з послідуючою перевіркою з Слайду Виставлення самооцінки з теми « Лист» Інтерактивна вправа « Органи рослин» та Фізкульхвилинка « РАЙДУГА»
Прийом «Зорепад питань» . Слайд « Будова квітки» «Різноманітність квіток та рослин». Слайд 17-18 - Яка будова квітки? - Що таке оцвітина? Яка вона буває? Навести приклади. - Чим відрізняється одностатеві квітки від двостатевих? - Які квіти називаються однодомними та дводомними? Навести приклади. Прийом «Кольоровий диктант». Слайд19 Кожен учень класу має сигнальну картку з різними кольорами: один — жовтий, інший — синій. Учитель зачитує назви суцвіть. Якщо вони належать до простих, учні підіймають картку жовтого кольору, якщо до складних — синього кольору. Перший рівень гри 1. Волоть. 2. Початок. 3. Голівка. 4. Кошик. 5. Колос. 6. Складний зонтик Учитель зачитує назви рослин. Якщо їхні квітки зібрані у прості суцвіття, учні підіймають прямокутники жовтого кольору,якщо у складні суцвіття — прямокутники синього кольору. Другий рівень гри 1. Береза. 2. Черемха. 3. Пшениця. 4. Подорожник. 5. Морква. 6. Вишня. (Учні коментують правильні та не правильні відповіді після підняття сигнальних карток) Квітка не розпуститься — плід не зав’яжеться. Китайське прислів’я.Діти, як ви розумієте цей вислів. Чи погоджуєтеся ви з ним? Обговорення питань запилення та запліднення. Слайд 20 Виставлення самооцінки з теми «Квітка . Суцвіття»
« Зорепад питань» з теми будова та типи плодів. Слайд 21
Гра « Склади слово» З літер, що падають у вигляді крапель дощу, складіть і запишіть у порожніх клітинках назви сухих і соковитих плодів. Інтерактивна вправа « Різноманітність плодів» Онлайн- тестування з теми « Органи рослин» робота на комп’ютерах Виставлення самооцінки з теми «Плід» V. Підсумок уроку Ось і надходить до кінця наша подорож. Тож підсумуємо наші знання. Розкажіть Незнайці чого ви навчилися, дізналися, зрозуміли. Прийом « Мікрофон» Сьогодні я навчився … Сьогодні я дізнався … Я зрозумів … - Чи можна сказати, що рослина – цілісний організм? Чому ви так вважаєте? Я хочу підсумувати наш урок притчею про сіяча від Ісуса Хреста. « Хто має вуха, щоб слухати, нехай слухає! Ось вийшов сіяч, щоб посіяти. І як сіяв він зерна, упали одні край дороги, - і пташки налетіли та їх повидзьобували. Другі ж упали на ґрунт кам’янистий, де не мали багато землі, - і негайно посходили, бо земля неглибока була, а як сонце зійшло, - то зів’яли, і, коріння не мавши, посохли. А інші потрапляли в терен – і вигнався терен, і їх поглушив. Інші ж упали на добру землю – зродили: одне в сто разів, друге – у шістдесят, а те й у тридцятеро.» Ці слова я вважаю, тепер можете й ви розуміти після вивченої нами теми, адже ми примножили, повторили, узагальнили, систематизували свої знання про вегетативні та генеративні органи рослини. Наш урок показав, що у прекрасному рослинному світі все цікаве і потрібне. На уроці ми пройшли багато кроків – кроків до знань. Проте метою нашої подорожі є використання отриманих знань у своєму житті, бо Україні потрібні здорові діти, здорова нація. Оцінювання. Учитель пропонує учням оцінити наскільки вони зрозуміли тему сигнальними картками. Якщо на відмінно - зелений, на добре-жовтий, не зрозуміло –червоний колір. Самооцінка з теми на основі середнього за всі етапи подорожі заноситься в «Картку самооцінювання» Рефлексія: «Дерево творчості»
• Квітка - урок хороший. Слайд22
| |
Переглядів: 1484 | |
Всього коментарів: 0 | |