Головна » Статті » Методичний кейс |
Методична розробка - це посібник, що розкриває форми, засоби, методи навчання, елементи сучасних педагогічних технологій або самі технології про навчання і виховання стосовно конкретної теми уроку, теми навчальної програми, викладання курсу в цілому. Методична розробка може бути як індивідуальною, так і колективною. Вона спрямована на професійно-педагогічне вдосконалення викладача або майстра виробничого навчання або якості підготовки з навчальних спеціальностей. Методична розробка може бути:
До методичної розробки пред'являються досить серйозні вимоги. Тому, перш ніж приступити до її написання необхідно: Ретельно підійти до вибору теми розробки. Тема повинна бути актуальною, відомої педагогу, по даній темі у педагога повинен бути накопичений певний досвід. Визначити мету методичної розробки. Уважно вивчити літературу, методичні посібники, позитивний досвід з обраної теми. Скласти план і визначити структуру методичної розробки. Визначити напрямки майбутньої роботи. На початку роботи по складанню методичної розробки необхідно чітко визначити її мету. Наприклад, мета може бути наступною: визначення форм і методів вивчення змісту теми; розкриття досвіду проведення уроків з вивчення тієї чи іншої теми навчальної програми; опис видів діяльності педагога і учнів; опис методики використання сучасних технічних та інформаційних засобів навчання; здійснення зв'язку теорії з практикою на уроках; використання сучасних педагогічних технологій або їх елементів на уроках і т.д. Вимоги, що пред'являються до методичної розробки:
Структура методичної розробкиЗагальна структура:
В анотації (3-4 пропозиції) коротко вказується якій проблемі присвячується методична розробка, які питання розкриває, кому може бути корисна. У вступі (1-2 сторінки) розкривається актуальність даної роботи, тобто автор відповідає на питання, чому він вибрав цю тему і яке її місце у змісті освіти. Методична розробка теми програми Основна частина може складатися з таких розділів:
У характеристиці теми зазначаються:
При плануванні навчальної теми необхідно:
У висновку (1-2 сторінки) підбиваються підсумки по тих проблемних питаннях, які ставилися педагогом перед складанням методичної розробки. Структура методичної розробки уроку теоретичного навчання. В основній частині можна виділити наступні розділи:
Рекомендований план уроку:
Рекомендована технологічна карта уроку:
Тип уроку визначається метою організації уроку, тобто метою його проведення. Тип уроків теоретичного навчання (за Махмутовою М.І.):
Типи уроків практичного навчання (за Махмутовою М.І.):
Вид уроку визначається формою спільної діяльності викладача і учнів, яка домінує на уроці:
Змішаний (кілька видів діяльності приблизно однакових за часом). Дидактична структура уроку включає в себе наступні дидактичні завдання:
Найефективніше, коли на уроці вирішуються всі три дидактичні завдання, але може бути й інакше (це залежить від цілей і типу уроку). Дидактичні методи (за Лернер І.Я.)
Форма діяльності залежить від застосовуваного методу і методичних прийомів. Наприклад: бесіда, самостійна робота, робота з книгою, перегляд відеофільму та ін. Способи організації діяльності викладача і учнів (за Молчан Л.Л.):
Цілі освіти поділяються на цілі навчання (формування знань, умінь і навичок), виховання (формування поглядів, переконань, якостей особистості) і розвитку (розвиток інтересів, мислення, мови, волі і т.д.). Методична мета для кожного уроку передбачає створення умов для формування знань, умінь і навичок; розвитку здібностей; виховання якостей особистості і т.д. Якщо урок відкритий, то методична мета залежить від мети запрошення колег на даний урок. Загальні вимоги до оформлення методичної розробки.Загальний обсяг методичної розробки повинен становити не менше 24 аркушів комп'ютерного тексту (шрифт-14 або 15). Якщо методична розробка це розробка лише одного уроку, то не менше 10 аркушів. Обсяг основного змісту - не менше половини усього рукопису. Обсяг додатків не лімітується, але вони повинні відповідати тексту (посилання на них у тексті обов'язкові). Посилання на використану літературу в тексті слід давати в квадратних дужках. Список використаних джерел повинен містити 10-15 назв. Якщо розробка носить тільки практичний характер, що не вимагає теоретичних посилань, то список використаних джерел можна опустити. Кількість і обсяг розділів не лімітується.
Методична розробка може бути як індивідуальною, так і колективною. Вона спрямована на професійно-педагогічне вдосконалення викладача або майстра виробничого навчання або якості підготовки з навчальних спеціальностей. Методична розробка може бути:
До методичної розробки пред'являються досить серйозні вимоги. Тому, перш ніж приступити до її написання необхідно: Ретельно підійти до вибору теми розробки. Тема повинна бути актуальною, відомої педагогу, по даній темі у педагога повинен бути накопичений певний досвід. Визначити мету методичної розробки. Уважно вивчити літературу, методичні посібники, позитивний досвід з обраної теми. Скласти план і визначити структуру методичної розробки. Визначити напрямки майбутньої роботи. На початку роботи по складанню методичної розробки необхідно чітко визначити її мету. Наприклад, мета може бути наступною: визначення форм і методів вивчення змісту теми; розкриття досвіду проведення уроків з вивчення тієї чи іншої теми навчальної програми; опис видів діяльності педагога і учнів; опис методики використання сучасних технічних та інформаційних засобів навчання; здійснення зв'язку теорії з практикою на уроках; використання сучасних педагогічних технологій або їх елементів на уроках і т.д. Вимоги, що пред'являються до методичної розробки:
Структура методичної розробкиЗагальна структура:
В анотації (3-4 пропозиції) коротко вказується якій проблемі присвячується методична розробка, які питання розкриває, кому може бути корисна. У вступі (1-2 сторінки) розкривається актуальність даної роботи, тобто автор відповідає на питання, чому він вибрав цю тему і яке її місце у змісті освіти. Методична розробка теми програми Основна частина може складатися з таких розділів:
У характеристиці теми зазначаються:
При плануванні навчальної теми необхідно:
У висновку (1-2 сторінки) підбиваються підсумки по тих проблемних питаннях, які ставилися педагогом перед складанням методичної розробки. Структура методичної розробки уроку теоретичного навчання. В основній частині можна виділити наступні розділи:
Рекомендований план уроку:
Рекомендована технологічна карта уроку:
Тип уроку визначається метою організації уроку, тобто метою його проведення. Тип уроків теоретичного навчання (за Махмутовою М.І.):
Типи уроків практичного навчання (за Махмутовою М.І.):
Вид уроку визначається формою спільної діяльності викладача і учнів, яка домінує на уроці:
Змішаний (кілька видів діяльності приблизно однакових за часом). Дидактична структура уроку включає в себе наступні дидактичні завдання:
Найефективніше, коли на уроці вирішуються всі три дидактичні завдання, але може бути й інакше (це залежить від цілей і типу уроку). Дидактичні методи (за Лернер І.Я.)
Форма діяльності залежить від застосовуваного методу і методичних прийомів. Наприклад: бесіда, самостійна робота, робота з книгою, перегляд відеофільму та ін. Способи організації діяльності викладача і учнів (за Молчан Л.Л.):
Цілі освіти поділяються на цілі навчання (формування знань, умінь і навичок), виховання (формування поглядів, переконань, якостей особистості) і розвитку (розвиток інтересів, мислення, мови, волі і т.д.). Методична мета для кожного уроку передбачає створення умов для формування знань, умінь і навичок; розвитку здібностей; виховання якостей особистості і т.д. Якщо урок відкритий, то методична мета залежить від мети запрошення колег на даний урок. Загальні вимоги до оформлення методичної розробки.Загальний обсяг методичної розробки повинен становити не менше 24 аркушів комп'ютерного тексту (шрифт-14 або 15). Якщо методична розробка це розробка лише одного уроку, то не менше 10 аркушів. Обсяг основного змісту - не менше половини усього рукопису. Обсяг додатків не лімітується, але вони повинні відповідати тексту (посилання на них у тексті обов'язкові). Посилання на використану літературу в тексті слід давати в квадратних дужках. Список використаних джерел повинен містити 10-15 назв. Якщо розробка носить тільки практичний характер, що не вимагає теоретичних посилань, то список використаних джерел можна опустити. Кількість і обсяг розділів не лімітується. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 986 | |
Всього коментарів: 0 | |