Головна » Статті » Методичний кейс |
Це варто пам'ятати завжди 1. Дітей учить те, що оточує. 2. Якщо дитину критикують, вона вчиться осуджувати. З.Якщо дитину часто висміюють, вона вчиться бути несміливою. 4. Якщо з дитиною часто бувають поблажливими, вона вчиться бути терплячою. 5.Якщо дитину часто хвалять, вона вчиться оцінювати досягнення інших людей. 6. Якщо дитина живе з почуттям безпеки, вона вчиться вірити. 7. Якщо дитині часто демонструвати ворожість, вона вчиться битися. 8. Якщо дитину часто ганьблять, вона почувається винною. 9. Якщо дитину часто підбадьорюють, вона вчиться впевненості в собі. 10. Якщо з дитиною зазвичай бувають чесними, вона вчиться справедливості. 11. Якщо дитину часто заохочують, вона вчиться доброго до себе ставлення. 12. Якщо дитина живе в атмосфері дружби й почувається потрібною, вона вчиться знаходити в цьому світі любов.
Обираючи оптимальну методику,не забувай про те, що ми пам'ятаємо... 10 % з того, що прочитали; 20 % з того, що почули; ЗО % з того, що побачили; 50 % з того, що почули й побачили; 70 % з того, що обговорили в дискусії з іншими людьми; 80 % з того, що випробували на власному досвіді; 95 % з того, чого навчали інших.
Поради Василя Сухомлинського 1. Педагогічне безкультур'я й невігластво починаються там, де вчитель, не розуміючи духовного світу дитини, намагається перетворити дитячу беззахисність на клітку. 2. Мудрість влади педагога починається там, де його воля стає бажанням дитини. 3. Виховання словом — найскладніше й найтяжче з усього, що є в педагогіці. 4. Сильним, досвідченим стає педагог, який уміє аналізувати свою працю.
Сходинки успіху (За Джимом Роном) • Успіх — це не те, що ми маємо, а те, ким стаємо в результаті. • Успіх складається на 20 % з вашого досвіду та кваліфікації і на 80 % — із вибраної стратегії дій. • Чітко усвідомлена мета є невід'ємною частиною успіху. • Час збору врожаю — вища сходинка зрілості. Ось де ми маємо навчитися, як зібрати врожай без нарікань на його мізерність і без вибачень та реверансів, якщо він занадто щедрий. • Якщо ви зосереджуєте свою увагу водночас на різних речах, ви отримаєте певний результат, якщо ж сконцентруєтеся на чомусь конкретному, отримаєте неймовірні результати. • Існує два погляди на майбутнє — один з пересторогою, інший — з передчуттям. • Вам необхідно мати довготривалі цілі для подолання тимчасових труднощів та дрібних перешкод. • Якщо ваші обіцянки базуються на шляхетних намірах, їх оцінять одразу. • Ніколи не розпочинайте свій день, якщо він не розпланований на папері.
Яке воно—учительське мовлення? (Цитатник-порадник) • «Намагайся говорити коротко, щоб розум слухняний відразу ж зрозумів слова і зберігав їх у пам 'яті правильно» (Горацій). • «Хороший учитель скупий на слова» (А. Діс тервег). • «Не треба голослівних пояснень, молоді люди мало звертають на них увагу і майже не пам 'ятають їх. Речі, речі давайте! (Ж-Ж. Руссо). • «Велика різниця — говорити самому чи спонукати до розмови інших. Не може бути розбіжностей у ставленні до фактів, " може бути тільки їх незнання або нерозуміння». Однак, як ми вже мали можливість переконатися, виконуючи попередню вправу, «факти» не завжди прості й очевидні. Тренер показує на екрані малюнок «Містер/миша».Хтось відразу побачить профіль лисого чоловіка в окулярах, а хтось укаже на мишу. Подібні ситуації зустрічаються не так уже й рідко. Дуже багато розбіжностей і конфліктів відбувається внаслідок того, що факти інтерпретуються і розуміються по-різному різними людьми. Утім, не слід думати, що розбіжності, непорозуміння, образа й інші проблеми спілкування можуть виникати тільки через факти, які можна розуміти подвійно. Існує ще багато помилок сприйняття: слухового, тактильного, просторового. Наприклад, іноді обставини складаються так, що ми бачимо те, чого насправді немає. У повсякденному житті нам також варто бути обережними, щоб певні деталі (учинки) не змушували нас змінювати своє судження про особистість у цілому. Хоча, звичайно, не кожна деталь — дріб'язок та ілюзія. Часто підозрілість, ворожість і стереотипи теж здатні змусити нас побачити в іншій людині те, чого немає насправді. | |
Переглядів: 511 | |
Всього коментарів: 0 | |