Головна » Статті » Методичний кейс

Це варто пам'ятати завжди

   Це варто пам'ятати завжди

1. Дітей учить те, що оточує.

2. Якщо дитину критикують, вона вчиться осу­джувати.

З.Якщо дитину часто висміюють, вона вчиться бути несміливою.

4. Якщо з дитиною часто бувають поблажливими, вона вчиться бути терплячою.

5.Якщо дитину часто хвалять, вона вчиться оці­нювати досягнення інших людей.

6. Якщо дитина живе з почуттям безпеки, вона вчиться вірити.

7. Якщо дитині часто демонструвати ворожість, вона вчиться битися.

8. Якщо дитину часто ганьблять, вона почуваєть­ся винною.

9. Якщо дитину часто підбадьорюють, вона вчить­ся впевненості в собі.

10. Якщо з дитиною зазвичай бувають чесними, вона вчиться справедливості.

11. Якщо дитину часто заохочують, вона вчиться доброго до себе ставлення.

12. Якщо дитина живе в атмосфері дружби й почу­вається потрібною, вона вчиться знаходити в цьому світі любов.

 

Обираючи оптимальну методику,не забувай про те, що ми пам'ятаємо...

10 % з того, що прочитали; 20 % з того, що почули; ЗО % з того, що побачили; 50 % з того, що почули й побачили; 70 % з того, що обговорили в дискусії з іншими людьми;

80 % з того, що випробували на власному досвіді; 95 % з того, чого навчали інших.

 

Поради Василя Сухомлинського

1. Педагогічне безкультур'я й невігластво почина­ються там, де вчитель, не розуміючи духовного світу дитини, намагається перетворити дитячу беззахис­ність на клітку.

2. Мудрість влади педагога починається там, де його воля стає бажанням дитини.

3. Виховання словом — найскладніше й найтяж­че з усього, що є в педагогіці.

4. Сильним, досвідченим стає педагог, який уміє аналізувати свою працю.

 

Сходинки успіху

(За Джимом  Роном)

• Успіх — це не те, що ми маємо, а те, ким стає­мо в результаті.

• Успіх складається на 20 % з вашого досвіду та кваліфікації і на 80 % — із вибраної стратегії дій.

• Чітко усвідомлена мета є невід'ємною части­ною успіху.

• Час збору врожаю — вища сходинка зрілості. Ось де ми маємо навчитися, як зібрати врожай без нарікань на його мізерність і без вибачень та реве­рансів, якщо він занадто щедрий.

• Якщо ви зосереджуєте свою увагу водночас на різних речах, ви отримаєте певний результат, якщо ж сконцентруєтеся на чомусь конкретному, от­римаєте неймовірні результати.

• Існує два погляди на майбутнє — один з пере­сторогою, інший — з передчуттям.

• Вам необхідно мати довготривалі цілі для подо­лання тимчасових труднощів та дрібних перешкод.

• Якщо ваші обіцянки базуються на шляхетних намірах, їх оцінять одразу.

• Ніколи не розпочинайте свій день, якщо він не розпланований на папері.

 

Яке воно—учительське мовлення?

(Цитатник-порадник)

•  «Намагайся говорити коротко, щоб розум слух­няний відразу ж зрозумів слова і зберігав їх у пам 'яті правильно» (Горацій).

«Хороший учитель скупий на слова» (А. Діс тервег).

«Не треба голослівних пояснень, молоді люди мало звертають на них увагу і майже не пам 'ятають їх. Речі, речі давайте! (Ж-Ж. Руссо).

«Велика різниця говорити самому чи спо­нукати до розмови інших.

Не може бути розбіжностей у ставленні до фактів, " може бути тільки їх незнання або нерозуміння». Од­нак, як ми вже мали можливість переконатися, вико­нуючи попередню вправу, «факти» не завжди прості й очевидні. Тренер показує на екрані малюнок «Міс­тер/миша».Хтось відразу побачить профіль лисого чоловіка в окулярах, а хтось укаже на мишу.

Подібні ситуації зустрічаються не так уже й рідко. Дуже багато розбіжностей і конфліктів відбуваєть­ся внаслідок того, що факти інтерпретуються і ро­зуміються по-різному різними людьми.

Утім, не слід думати, що розбіжності, непоро­зуміння, образа й інші проблеми спілкування мо­жуть виникати тільки через факти, які можна розумі­ти подвійно. Існує ще багато помилок сприйняття: слухового, тактильного, просторового. Наприклад, іноді обставини складаються так, що ми бачимо те, чого насправді немає.

У повсякденному житті нам також варто бути обе­режними, щоб певні деталі (учинки) не змушували нас змінювати своє судження про особистість у ці­лому. Хоча, звичайно, не кожна деталь — дріб'язок та ілюзія. Часто підозрілість, ворожість і стереотипи теж здатні змусити нас побачити в іншій людині те, чого немає насправді.

Категорія: Методичний кейс | Додав: Admin (29.12.2014)
Переглядів: 521 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar